Fotograf: Pixabay

Mina sidor är tillfälligt stängda

Tisdagen den 11 oktober till och med söndagen den 16 oktober byter vi till ett nytt ärendehanteringssystem. Mellan dessa datum är Mina sidor stängda och vi har begränsade telefontider. Du kan tidrapportera på måndag den 10 oktober och utbetalningen sker som vanligt på torsdagen.

Publicerad:

Hur påverkar det nya systemet dig som söker ersättning?

Om du söker eller får ersättning från oss kommer alla dina uppgifter att föras över till det nya systemet. Det är när den överföringen sker som vi behöver stänga Mina sidor.

Det innebär att du inte kommer att kunna logga in på Mina sidor från och med tisdagen den 11 oktober till och med söndagen den 16 oktober. Däremot kan du skicka in din tidrapport under måndagen den 10 oktober och vi betalar ut ersättning som vanligt på torsdagen samma vecka.

Det tar längre tid att få svar på meddelanden

Om du skickar ett meddelande till oss nära inpå stängningen av Mina sidor ber vi dig ha överseende med att det kommer ta längre tid innan du får ett svar från oss.

Du får längre tid på dig att göra dina uppgifter

Om du får ett meddelande om att du har uppgifter att göra på din Att göra-lista före stängning kommer du att få en extra vecka på dig att komplettera ditt ärende.

Den 17 oktober är Mina sidor i gång igen

Från och med den 17 oktober kan du logga in på Mina sidor igen och sköta dina ärenden som vanligt.

Om du behöver kontakta oss när Mina sidor är stängda

Under veckan som Mina sidor är stängda kan du ringa till oss mellan klockan 10 och 14, tisdag till och med fredag. Då kan vi svara på frågor, men har inte möjlighet att göra ändringar och uppdateringar i ditt ärende. Det kan vi göra först när Mina sidor har öppnat igen.

Samma system för alla a-kassor

Det nya ärendehanteringssystemet är utvecklat tillsammans med alla Sveriges 24 a-kassor och alla a-kassor kommer att införa det under hösten och vintern.

Uppdaterad: