Medlemsavgift

Det kostar 134 kronor i månaden att vara medlem i vår a-kassa. Är du medlem i både facket och a-kassan betalar du bara 125 kronor i månaden. Anmäl dig till autogiro i dag så gör du både dig själv och miljön en tjänst.

Autogiro -  enbart är medlem i a-kassan

Anmäl dig för betalning via autogiro genom att fylla i formuläret du kommer till via länken nedan. Signera med e-legitimation/BankID.

Autogiroanmälan för dig som enbart är medlem i a-kassan. 

Du kan också anmäla dig via din internetbank. Observera: Autogiroavdrag kan bara göras från ett konto där du står som kontohavare. Uppge bankgironummer 5082-3434 som betalningsmottagare om du är medlem enbart i a-kassan.

Autogiro för dig som är medlem i a-kassan och facket

Om du är medlem i både facket (Seko) och a-kassan ska du göra din anmälan till Seko. Anmäl dig genom att klicka på länken nedan.

Autogiroanmälan för dig som är medlem i a-kassan och facket.

Kontakta Seko på telefonnummer 08-791 41 00 för information om hur du ansöker om autogiro på din internetbank.

Har du ingen e-legitimation du fylla i och skicka oss blanketten autogiromedgivande som du hittar längst ner på sidan.

E-faktura

Betalning med e-faktura anmäler du också via din internetbank. Då får du ett meddelande i din internetbank om att du har en faktura att betala där.

Avier via Kivra

Du som inte har autogiro eller e-faktura men som är ansluten till den digitala brevlådan Kivra får automatiskt dina avier ditskickade från och med september 2018.

Du får en notifiering från Kivra varje gång vi skickar ut en ny avi och en påminnelse om du inte har öppnat eller markerat din avi som betald. Det går att betala fakturan direkt i Kivra och det går även att betala den efter förfallodatum.

För frågor om Kivra ber vi dig mejla direkt till support@kivra.com eller ringa på telefonnummer 077-045 70 00.

Pappersavi

Har du varken autogiro, e-faktura eller den digitala brevlådan Kivra får du en inbetalningsavi i mitten av varje månad. Den skickas till den adress där du är folkbokförd. Avin ska vara inbetald senast den sista i varje månad.

Saknar du inbetalningskort?

Är du enbart medlem i a-kassan och saknar inbetalningskort så kan du skriva ditt 10-siffriga personnummer och 26 på slutet som OCR-nummer. Ta inte med bindestreck. Betala till plusgironummer 968800-3.

Om du är ansluten till både a-kassan och förbundet kontaktar du Seko på telefon 08-791 41 00 för hjälp.

Tänk på att meddela din nya adress till Skatteverkets folkbokföringsregister om du flyttar. Vårt medlemsregister uppdateras via dem.

Betala i tid - annars riskerar du medlemskapet

Att betala avgiften i tid är en förutsättning för att du ska garanteras ett sammanhängande medlemskap. Medlemskapet upphör om det finns tre helt eller delvis obetalda medlemsavgifter vid ett månadsskifte.

Tänk på att det är du som medlem som ansvarar för att avgiften betalas i tid.

Hör av dig om du har svårt att betala 

Om du inte har möjlighet att betala din avgift i tid ska du inte tveka att kontakta oss för en avbetalningsplan. Vi är rädda om våra medlemmar och vill hjälpa dig att kunna stanna kvar.

Ansök om medlemskap på nytt

Om du har förlorat ditt medlemskap på grund av bristande betalning men vill fortsätta att vara medlem måste du omgående ansöka om medlemskap på nytt.

Om du gör det senast månaden efter att du förlorade medlemskapet kan du få det sammanhängande. 

Om något i din situation förändras

Om du är medlem i fackförbundet Seko och du blir arbetslös, börjar studera eller blir utförsäkrad ska du kontakta ditt lokala Sekokontor och meddela detta eftersom din avgift kan komma att sänkas. Adressuppgifter till närmaste Sekokontor hittar du här.

Autogiro

Du som inte har BankID kan skicka din autogiroanmälan på papper.

Läs mer om e-faktura

Läs mer om e-faktura på www.e-faktura.com, bankernas gemensamma informationssida.

Uppdaterad:
Sidansvarig: Cecilia Lundqvist
Kategorier: