Medlemsavgift

Det kostar 134 kronor i månaden att vara medlem i vår a-kassa. Du som är medlem i både facket och a-kassan betalar bara 125 kronor i månaden.

Det enklaste sättet att betala medlemsavgiften är via autogiro. Anmäl dig redan i dag!

Autogiro för dig som enbart är medlem i a-kassan

Du kan snabbt och enkelt anmäla betalning med autogiro genom att fylla i vårt formulär för autogiro och signera med BankID.

Autogiroanmälan för dig som enbart är medlem i a-kassan. 

Du kan också anmäla betalning med autogiro via din internetbank. Observera att autogiroavdrag endast kan göras från eget konto (där du står som kontohavare). Uppge bankgironummer 5082-3434 som betalningsmottagare om du är medlem enbart i a-kassan.

Autogiro för dig som är medlem i a-kassan och facket

Om du är medlem i både facket (Seko) och a-kassan ska du göra din autogiroanmälan hos Seko då du betalar dina avgifter via dem. Anmäl dig genom att klicka på länken nedan.

Autogiroanmälan för dig som är medlem i a-kassan och facket.

Kontakta Seko på telefonnummer 08-791 41 00 för information om hur du ansöker om autogiro på din internetbank.

 Har du ingen e-legitimation du fylla i och skicka oss blanketten autogiromedgivande som du hittar längst ner på sidan.

E-faktura

Betalning med e-faktura anmäler du också via din internetbank. Du får då ett meddelande i din internetbank om att du har en faktura för betalning. Du godkänner den för betalning direkt på din internetbank varje månad.

Pappersavi

I mitten av varje månad skickar vi en inbetalningsavi till den adress där du är folkbokförd för dig som inte har autogiro eller e-faktura. Avin gäller för innevarande månad och ska vara inbetald senast den sista i varje månad.

Saknar du inbetalningskort?

Om du enbart är medlem i a-kassan och saknar inbetalningskort så kan du skriva ditt 10-siffriga personnummer och 26 på slutet som OCR-nummer. Ta inte med bindestreck. Betala till plusgironummer 968800-3.

Om du är ansluten till både a-kassan och förbundet kontaktar du Seko på telefon 08-791 41 00 för hjälp.

Tänk på att meddela din nya adress till Skatteverkets folkbokföringsregister om du flyttar. Vårt medlemsregister uppdateras via dem.

Betala i tid

Att betala avgiften i tid är en förutsättning för att du ska garanteras ett sammanhängande medlemskap - det upphör om det finns tre helt eller delvis obetalda medlemsavgifter vid ett månadsskifte.

Tänk på att det är du som medlem som ansvarar för att avgiften betalas i tid.

Har du svårt att betala avgiften?

Om du inte har möjlighet att betala din avgift i tid är det viktigt att du kontaktar oss för en avbetalningsplan. Ring oss eller skicka ett meddelande via Mina sidor.

Ansök om medlemskap på nytt

Om du har förlorat ditt medlemskap på grund av bristande betalning men vill fortsätta att vara medlem måste du omgående ansöka om medlemskap på nytt.

Om du gör det senast månaden efter att du förlorade medlemskapet kan du få det sammanhängande utan något glapp. 

Autogiro

Du som inte har BankID kan skicka din autogiroanmälan på papper.

Läs mer om e-faktura

Läs mer om e-faktura på www.e-faktura.com, bankernas gemensamma informationssida.

Uppdaterad:
Sidansvarig: Cecilia Lundqvist
Kategorier: