Medlemsavgift

Det kostar 134 kronor i månaden att vara medlem hos oss. Är du medlem i både facket och a-kassan betalar du bara 125 kronor i månaden.

Välj autogiro så gör du både dig själv och miljön en tjänst.

Autogiro för dig som enbart är medlem i a-kassan

Anmäl autogiro genom att klicka på länken nedan. Signera med e-legitimation/BankID.

Autogiroanmälan för dig som enbart är medlem i a-kassan. 

Du kan också anmäla dig via din internetbank. Autogiroavdrag kan bara göras från ett konto där du står som kontohavare. Uppge bankgironummer 5082-3434 som betalningsmottagare om du är medlem enbart i a-kassan.

Autogiro för dig som är medlem i a-kassan och facket

Du som är medlem i både facket (Seko) och a-kassan ska göra din anmälan till Seko.

Autogiroanmälan för dig som är medlem i a-kassan och facket.

Så fyller du i clearingnummer 

Svårt att få till clearingnumret i autogiroanmälan? Läs här hur du får det rätt.

E-faktura

Anmäl E-faktura via din internetbank. Sök på ordet A-kassan för att hitta oss.

Avier via Kivra

Du som inte har autogiro eller e-faktura men som är ansluten till den digitala brevlådan Kivra hittar dina avier där.

Du får ett mejl eller sms från Kivra varje gång vi skickar ut en ny avi och en påminnelse om du inte har öppnat eller markerat din avi som betald. Det går att betala fakturan direkt i Kivra och det går även att betala den efter förfallodatum. 

Frågor? Kontakta Kivra direkt på support@kivra.com eller telefonnummer 077-045 70 00.

Pappersavi

Har du varken autogiro, e-faktura eller den digitala brevlådan Kivra får du en inbetalningsavi i mitten av varje månad. 

Saknar du inbetalningskort?

Är du enbart medlem i a-kassan och saknar inbetalningskort så kan du skriva ditt 10-siffriga personnummer och 26 på slutet som OCR-nummer. Ta inte med bindestreck. Betala till plusgironummer 968800-3.

Medlem i både a-kassan och förbundet? Kontakta Seko på 08-791 41 00 för hjälp.

Tänk på att meddela din nya adress till Skatteverkets folkbokföringsregister om du flyttar. Vi får uppgifterna via dem.

Betala i tid - annars riskerar du medlemskapet

Att betala avgiften i tid är en förutsättning för att du ska garanteras ett sammanhängande medlemskap. Medlemskapet upphör om det finns tre helt eller delvis obetalda medlemsavgifter vid ett månadsskifte.

Tänk på att det är du som medlem som ansvarar för att avgiften betalas i tid.

Hör av dig om du har svårt att betala 

Om du inte har möjlighet att betala din avgift i tid ska du inte tveka att kontakta oss för en avbetalningsplan. Vi är rädda om våra medlemmar och vill hjälpa dig att kunna stanna kvar.

Ansök om medlemskap på nytt

Om du har förlorat ditt medlemskap på grund av bristande betalning men vill fortsätta att vara medlem måste du omgående ansöka om medlemskap på nytt.

Om du gör det senast månaden efter att du förlorade medlemskapet kan du få det sammanhängande. 

Om något i din situation förändras

Om du är medlem i fackförbundet Seko och du blir arbetslös, börjar studera eller blir utförsäkrad ska du kontakta ditt lokala Sekokontor och meddela det eftersom det kan påverka din avgift. Adressuppgifter till Sekos kontor hittar du här.

Autogiro

Du som enbart är medlem i a-kassan och inte har BankID kan skicka din autogiroanmälan på papper.

Läs mer om e-faktura

Läs mer om e-faktura på www.e-faktura.com, bankernas gemensamma informationssida.

Uppdaterad:
Sidansvarig: Cecilia Lundqvist
Kategorier: