Om oss

A-kassan för Service och Kommunikation är en ekonomisk förening som organiserar medlemmar från nio olika branscher. Vi är en fristående del av Seko - Service- och kommunikationsfacket.

Vår huvudsakliga uppgift är att betala ut ersättning till ersättningsberättigade medlemmar. Det innebär att du som medlem omfattas av en ekonomisk försäkring.

Under förutsättning att villkoren i försäkringen är uppfyllda får du via ditt medlemskap ett visst skydd mot inkomstbortfall om du skulle bli arbetslös.

Professionell kunskap hos personalen

Förutom försäkringen erbjuder vi professionell kunskap om hur arbetslöshetsförsäkringen fungerar. Kunskapen kommer dig till del i alla de kontakter du har med oss om du blir arbetslös. 

Vi har bra handläggningstider och god tillgänglighet med telefontider varje vardag.

Vi är ett 40-tal anställda som sitter utspridda på fyra kontor runtom i landet. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Växjö.

Kontaktuppgifter till oss

Ansök om medlemskap separat

För att kunna får ersättning från oss krävs att du är medlem.

Eftersom vi är en självständig enhet med myndighetsutövning måste du ansöka om medlemskap hos oss separat.

Du blir inte automatiskt medlem i a-kassan när du går med i Seko - Service- och kommunikationsfacket.

Ansök om medlemskap i vår a-kassa direkt

Publicerad: 2012-04-12 12:12, Ändrad: 2015-01-02 08:29

Hög arbetsbelastning

Just nu har vi hög arbetsbelastning på a-kassan. Det gör att det tar lite längre tid än vanligt innan vi kan börja arbeta med ditt ärende. Vi handlägger alla våra ärenden i turordning.

Nu handlägger vi ärenden som kom in till oss under vecka 3.

Har du lämnat in dina aktivitets- rapporter?

Nu är det hög tid att lämna in aktivitetsrapporterna till Arbetsförmedlingen. Du lämnar dem på Arbetsförmedlingens webbplats www.arbetsformedlingen.se. Från och med den 1 december har Arbetsförmedlingen upphört med lösenordsinloggning och du behöver ett e-leg för att rapportera via webben. Senast den 14:e ska din aktivitetsrapport vara inne.

Läs mer

Snabbare utbetalning med Mina sidor

Nu kan du som använder vår e-tjänst Mina sidor få din utbetalning samma vecka som du skickar in ditt kassakort.

Läs mer

Felmeddelande i Mina sidor?

Sedan den senaste uppdateringen av Mina sidor går det inte att logga in om du använder Internet Explorer 11 och har ställt in att Mina sidor ska visas i kompatibilitetsläge. Problemet löses enkelt genom att ändra webbläsarens inställningar.

Läs mer