Om oss

A-kassan för Service och Kommunikation är en ekonomisk förening som organiserar medlemmar från nio olika branscher. Vi är en fristående del av Seko - Service- och kommunikationsfacket.

Vår huvudsakliga uppgift är att betala ut ersättning till ersättningsberättigade medlemmar. Det innebär att du som medlem omfattas av en ekonomisk försäkring.

Under förutsättning att villkoren i försäkringen är uppfyllda får du via ditt medlemskap ett visst skydd mot inkomstbortfall om du skulle bli arbetslös.

Professionell kunskap hos personalen

Förutom försäkringen erbjuder vi professionell kunskap om hur arbetslöshetsförsäkringen fungerar. Kunskapen kommer dig till del i alla de kontakter du har med oss om du blir arbetslös. 

Vi har bra handläggningstider och god tillgänglighet med telefontider varje vardag.

Vi är ett 40-tal anställda som sitter utspridda på fyra kontor runtom i landet. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Växjö.

Kontaktuppgifter till oss hittar du här.

Ansök om medlemskap separat

För att kunna får ersättning från oss krävs att du är medlem.

Eftersom vi är en självständig enhet med myndighetsutövning måste du ansöka om medlemskap hos oss separat.

Du blir inte automatiskt medlem i a-kassan när du går med i Seko - Service- och kommunikationsfacket.

Ansök om medlemskap i vår a-kassa direkt här.

Publicerad: 2012-04-12 12:12, Ändrad: 2013-11-29 12:49

Mina sidor stängt för uppdateringar

På lördag är Mina sidor stängt för systemuppdateringar. På söndag kan du logga in som vanligt igen.

Tidvis lång telefonkö och brutna samtal

Det kan tidvis vara längre kö än vanligt för att nå oss på telefon då vi installerat ett nytt telefonisystem. Vissa samtal bryts dessvärre också. Om du har frågor kring hur du gör för att ansöka om ersättning hänvisar vi dig till vår broschyr "Så fungerar arbetslöshetsförsäkringen", samt till fliken "Arbetslös" här på webbplatsen. Internt fungerar våra system som de ska och vi handlägger alla ärenden i tur och ordning.

Läs mer här

Problem med signering av kassakort via telefon och surfplatta

Du som signerar dina kassakort via telefon eller surfplatta kan ha svårigheter med att signera kassakortet. Det löser du enkelt genom att klicka på BankID-appen på din startsida på telefonen/surfplattan en gång till. När du gör det blir du uppmanad att fylla i din säkerhetskod och kassakortet kan skickas iväg.

Vit inloggningssida

Om du får en vit sida när du försöker logga in i Mina sidor beror det på att Mina sidor inte stödjer din webbläsare. Det åtgärdar du enkelt.

Läs mer här